Pressenningar hit och pressenningar dit

 
Den här bilden är tagen igår, lördag, andra gången Nasse överhuvudtaget är i närheten av en pressening. Ska det verkligen gå att efter några minuter lägga upp den på ponnyn och prassla så mycket det går med presseningen utan att ponnyn reagerar?!
 
Jag är otroligt stolt och nöjd över henne men samtidigt lite besviken att hon inte reagerar mer på saker. Okej visst jag är oooooooooooooootroligt glad över att hon inte gör det men det känns som att vad jag än hittar på så bryr hon sig inte. 
 
 
Och vet ni vem som mer fick sig en pressenning-övning? Jo, Denver. Traskade över pressenningen utan att bry sig som vanligt, gjorde det ungefär 5-10 gånger innan jag vek ihop pressenningen och tog upp den mot honom, först såg han ut som att jag hade tänkt äta upp honom men efter bara nån sekund slappna han av. Jag klappa honom med pressenningen mot kroppen, tog bort den och upprepade en gång till. Eftersom han inte tyckte att den var läskig längre så la jag upp den på hans rygg vid tredje "klappningen". Ingen reaktion, jag började klappa på presseningen där den låg på ryggen, fortfarande ingen reaktion. Jag tog av pressenningen och vek ut den till dubbla storleken och la upp den över ryggen igen. 
 
Då rörde han lite oroligt på fötterna innan han vände sig mot magen och nosade på den. Han slappnade återigen av på bara någon sekund. Jag gjorde om allt som vi gjort med pressenningen innan och han var verkligen superduktig! Vet inte om han gjort det här förut men han brydde sig inte det minsta, var mer nyfiken på vad jag höll på med. 
 
 
La den på rumpan och precis bakom öronen också och klappa på den utan att han brydde sig, jag är så stolt! :D
 
Liesmas miljöträning berättar jag om lite senare..
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0