Idag gäller det

Antar att jag inte kommer ha tid, lust, ork eller idéer för att blogga idag så därför får ni ett tidsinställt om Nasses hovar som jag tror att jag glömt visa er.
 
Här har jag bara filat ner till sulans nivå:
 
Som ni ser så har hon varit och är fortfarande väldigt utfluten, men om vi kollar lite närmare kronranden så ser vi att hovarna börjar "dra ihop sig" och börjar bli brantare. Det kommer ta tid för dom här små hovarna, men dom kommer bli såå fina! Trakterna är också skit, men som sagt, vi tar ner dom i lite i taget.
 
 
Även här är det endast nerverkat till sulans nivå, men ni som tycker att jag tagit för mycket har delvis rätt. Nasse har/hade valkar längs med hela hovväggen för att hoven skulle hållas ihop för att hon var så utfluten. Därför tar jag lite extra för att successivt få bort valkarna i takt med att hoven blir tajtare. Valkarna syns extra tydligt vid traktstöden och i verkligheten syns det ännu tydligare. Valkarna går mellan traktstöden och hovväggen som ni ser. 
 
Lite bättre iallafall:
 
Gropen i hovväggen (v.f) är en liten skada på hoven som jag tog bort.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0