Räknar ner..

9 timmar i stallet blev det och ändå hann jag bara motionera Liesma, verka Denver, rengöra och packa alla hans saker, (fast jag skyller lite på att några släktingar från Finland dök upp vid lunch också). Plockade fram alla Denvers saker, rengjorde del för del och gick igenom hela stallet för att vara säker på att jag inte glömt nånting. Det kommer bli så tomt. Var väldigt lite att verka på Denver idag kändes det som men eftersom det var så otroligt varmt så var båda väldigt trötta och jag var sjöblöt av svett, därför blev det lite sådär. Kunde rundat av kanter och sånt nogrannare osv, dessutom ville han absolut inte låna ut sina bakben idag så jag fick stå och vänta på att han skulle släppa efter, knasbollen.
 
Ful avrundning, men som sagt - ingen av oss hade ork kvar och det sista jag vill är att bli osams med honom.
 
Liesma och jag klättrade på crossbanan, vi har inte gjort det sen i höstas så vi tog bara ett varv dels på grund av värmen och sen är det ganska ansträngande att gå upp och ner i tung sand och ett varv tar ca 10 minuter ungefär i skritt. Det kändes lagom. Liesma tyckte att det var kul som vanligt men hon blev trött efter en stund och hon orkade inte riktigt få med sig bakbenen så jag fick hjälpa henne lite i nedförsbackarna. Eftersom det är väldigt mjukt på banan fortfarande så är risken väldigt stor att vi går omkull om hon tappar bakbenen när det går neråt om hon skulle snubbla eller att sanden är mjukare på något ställe. Men det gick bra, påminde henne om bakbenen och hjälpte till att stödja upp fram så att hon blev lite lättare i framdelen eller hur jag ska förklara. Ska absolut börja klättra mer, iallafall nån gång i veckan - sjukt bra träning och det är typ den enda träningsformen som Liesma blir lite trött av hehe.
 
Hände en så typisk grej också; jag hade smörjt mina ridskor för typ första gången sen i höstas och så när vi är på crossbanan så bajsar Liesma så jag är tvungen att hoppa av och sparka undan skiten. Hade bajs och sand på hela skorna när vi kom tillbaka..
 
 
Nu är det ju inte alla som har det, men ni som har tillgång till crossbanor och får lov att rida på dom - ta chansen. Annorlunda, bra och rolig träning för både häst och ryttare! Och har man en barfotahäst som är lite öm så är det mjukt och fint för att rida utan boots :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0