nittonde maj tvåtusentretton

Hallå alla små potatisar!
Min syster Ida följde med till hästarna idag och värmde upp Denver åt mig, sen tog hon lite ridbilder när jag red Denver. Han kändes fin och mjuk i kroppen, men va lite seg eftersom det var ganska varmt ute. Jag travade honom lite och testade en galoppfattning. Det hände ingenting intressant, han lunkade lugnt framåt i sin takt. Efter det hoppade jag av och lät honom vila från ryttare en stund, sen fick Ida skritta honom hem. Blev en ganska kort och lugn runda idag.
 
Ida och Denver
 
Jag och Denver
 
Vi fick sällskap av den här rackaren också:
 
Jag.. ska låta Denver åka, inte fråga om förlängt kontrakt. 
Jag kan inte ha en tredje häst utan medryttare och den delen har varit ett problem enda sen Ida slutade rida. Det är mycket som ska passa in och funka. Jag, Denver, medryttaren och Denvers ägare ska vara nöjda och det känns som att ingen där ute i världen är den rätta för uppdraget. Ingen förutom Rebecca, men av anledningar från annat håll så funkar inte det heller, vilket är så otroligt synd.
 
Och även om jag skulle hinna med alla tre dagligen så skulle jag känna mig som en stor kluns på honom. En sak att rida honom utspritt över veckan, men varje dag - nej tack. Även om han inte är gammal så har han det här med att han inte får hoppa och sådär, därför behandlar jag honom som att han vore äldre. Nogrannare med uppvärmning, strechning osv. Även om han inte är gammal nu så blir han snart det och därför tycker jag att Denver förtjänar en mindre ryttare så han slipper konka omkring på mig.
 
Det känns hemskt för jag tycker verkligen jättemycket om honom, men även jag måste inse att det inte kommer funka. Jag vet att han kommer få det otroligt bra när han kommer hem.
 
Resten av dagens hästande kommer senare ikväll eller imorgon..


Kommentarer
ShireElin

Va tråkigt att han inte kan stanna, men som du sa han får ju det säkert bra hos sin ägare och då är ju kanske det rätta att göra :)

Svar: Ja jag tror det jag med, ägarens syster kommer ta hem honom och hon tänker ganska likt mig så ja, han får det bra :)
Klara och Rebecca

2013-05-19 @ 20:37:12
URL: http://shireelin.wordpress.com
Elinpelin

<3
Vet inte vad jag ska säga, känner mig lite skyldig på nåt sätt att han ska hem men samtidigt känns det tryggt att han ändå kommer hem och ingen annanstans...<3

Svar: nej gör inte det! funkar det inte så funkar det inte, så äre :) <3
Klara och Rebecca

2013-05-22 @ 20:02:44
URL: http://elinnpersson.devote.se
Elinpelin

Det är sant, men det har ju funkat en liten stund iaf :) <3

Svar: Ja precis :) <3
Klara och Rebecca

2013-05-22 @ 21:30:17
URL: http://elinnpersson.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0