Inkörning påbörjad

Nasse har äntligen börjat tömköras på riktigt och det går faktiskt bra! Gas och broms funkar felfritt, så vi ska lägga ner extra energi på styrningen som inte är i närheten av att vara felfri. Hon tömkörs i grimma och jag har med ett longeringsspö som jag "blockerar" med när jag vill att hon ska svänga åt andra hållet.
 
Jag leder med tömmen åt det hållet hon ska åt och liksom föser undan henne med spöt om hon inte följer tygeltaget. Det fungerar faktiskt, men jag har tömkört utan körgjord och problemet blir när den ska på för då kan jag inte ta ledande tygeltag och risken finns att hon backar istället vid tygeltag när gjorden är på plats, precis som Liesma.
 
Nasse tycker att det är jättekul med tömkörningen och nu har hon lugnat sig lite och skrittar istället för trippar 24/7! Liesma och Denver sätts fortfarande igång i lagom takt och det märks att dom tycker att det är kul att komma ut och jobba lite efter vintern. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0