Äppelcidervinäger

 
Jag skulle inte klara mig utan den här mirakelvätskan, jag använder den dagligen till allt möjligt. Här kommer några förslag som äppelcidervinäger kan användas till:
 
  • Spraya på hovarna - hjälper till att bekämpa röta och svamp i hovarna då det är bakteriedödande och även innehåller många bra grejer (sök på Google, ni som vill veta mer).

  • Ge i fodret/spraya i munnen - Äppelcidervinäger innehåller som sagt en hel del bra grejer som mineraler, vitaminer med mera. Det hjälper även kroppen att bli mer basisk. 

  • Spraya på hästen - håller dom flesta insekterna borta och hästarna har inte haft en enda fästing sen dom blev sprayade med äcv, innan hade dom minst en var per dag, oftast fler. Vissa klagar på att hästen luktar äcv om man sprayar det på kroppen men jag kan inte känna nånting. Behöver inte heller spraya mer än några gånger i veckan för  att det ska fortsätta verka. Effektivt och miljövänligt!

  • Jag använder mig av outspädd ekologisk äppelcidervinäger.


Kommentarer
Camilla

Världens bästa mirakelmedel!!!

sv. Ja det är helt underbart man kan ju bli lycklig för småsaker men detta är stort :D

Svar: Ja det är bäst! :D
Klara och Rebecca

2013-05-22 @ 22:18:32
URL: http://camillasss.blogg.se
Myggan

Kanske något man borde testa då, detta måste ju helt klart vara 1000 gånger bättre än att spraya på massa kemikalier och andra giftiga ämnen :P

Svar: Ja verkligen! Är ju inte säkert att det funkar för alla men att mina hästar inte har haft en enda fästing på några veckor och innan dess var fulla av dom tycker jag är resultat nog :)
Klara och Rebecca

2013-05-22 @ 22:21:50
URL: http://nordwest.blogg.se
Emma - Saqubeck

Det är suveränt :D

Svar: Ja visst är det :D
Klara och Rebecca

2013-05-22 @ 22:52:08
URL: http://www.saqubeck.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0