17 maj

Idag är det exakt ett år sedan Denver kom till oss, jag kom på det när jag satt på min kulle ute i hagen och Denver stog bredvid mig och sov utan att bry sig om att dom andra gått iväg. Han stog kvar där med mig i 2 timmar och sov med sin panna lutad mot mig i ungefär 20 minuter. Han vaknade när en hink blåste ner från kullen och han drog iväg i full galopp till dom andra. Jag tänke "jaha nu kan jag gå in, han kommer ju inte komma tillbaka igen" men jag hade fel. Så fort han insåg att det bara var hinken kom han snabbt tillbaka och körde upp mulen i famnen på mig. Goa, underbara, älskade ponny.
 
Det känns inte alls bra att han ska åka, även om det är mycket som ska hinnas med just nu, så kommer jag ångra mig. Jag har en perfekt trio och jag behöver Denver, precis som Liesma och Nasse behöver honom. Han och Mari är en stor del av allt, en del av att mitt hästtänk ändrades så snabbt till det det är idag. Om vi hade fått hem en "klassisk häst" så hade kanske aldrig dom har tankarna jag har nu dykt upp? Eller så hade jag kanske ignorerat dom?
 
Jag vet inte vad jag ska göra, det är dom tre som får mina dagar att gå runt, utan dom är jag ingenting.
 
 
Ni är allt och jag är lyckligast i världen som får tillbringa dagarna med er


Kommentarer
ShireElin

Åh va mysigt! Hoppas du hittar något sätt som blir bra <3

Svar: Tack, jag hoppas jag med. Lutar väl åt att jag ska fråga om vi kan förlänga kontraktet så jag hoppas verkligen att han stannar, men samtidigt är jag verkligen inte i behov av en ponny, vi får se helt enkelt :) <3
Klara och Rebecca

2013-05-18 @ 00:02:55
URL: http://shireelin.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0