Tjugofemte mars tvåtusentretton

Blev en Nasse-dag för mig, Rebecca och lillasyster Ida!
Hade med mig grimma in i hagen för första gången på väääldigt länge när jag hämtade Nasse, har bara haft grimskaft runt halsen annars eftersom det varit enklare med tanke på att hon var svårfångad, är smartare än mig och hon har så mycket päls så det var krångligt med grimma - Ja, jag är lat.
Det gick iaf bra, hon brydde sig inte alls, cool som hon är.
 
 
Här får ni även se min snygga stalloutfit, hahaha..
 
Och så började våran promenad med minihästen i täten. Har fortfarande inte börjat med två rep, vi går väldigt långsamt fram..
Trodde knappt att så små hästar kunde gå så snabbt, men jo, vi hinner knappt med. Riktig powerwalk!
 
Jag har gått om för att visa vägen.
 
Vi väljer olika vägar runt trädet, oftast brukar jag låta hästen komma fram till en lösning själv när sånt här händer. Varför jag inte gjorde det den här gången vet jag inte.
 
Nasse hittade nått intressant och hela "flocken" stannade för att låta henne undersöka saken.
 
Bara att göra en sån här grej, att gå ut och gå, lyfter Nasses självförtroende. Hon blir en del av våran lilla flock och hon mår så otroligt bra av att bli sedd. Jag tror det finns många hästar som skulle må bättre av att bli sedda, om ni förstår vad jag menar.
 
/ Klara


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0