Tips: Att prata med hästen

 
Om man pratar med hästen under tiden man umgås/arbetar med den så hör hästen på tonläget vad vi vill och menar. Jag pratar alltid med mina hästar och speciellt Liesma vet exakt vad jag menar genom att lyssna på hur min röst låter. Hon förstår när hon varit duktig, när jag försöker hjälpa henne, när hon måste lugna sig (t.ex. om hon är väldigt framåt), när det har blivit fel osv. 
 
Jag tror man kan undvika en del missförstånd genom att prata med hästen, den kan förstå och läsa av oss bättre än om vi är tysta. Vi kan ju inte vinkla öronen eller vifta med svansen eller liknande för att kommunicera med hästarna, men prata kan vi så då kan vi ju utnyttja det vi har.
 
 
Herr och fru häst.
 
Fotograf är Elin Persson.
/ Klara


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0