Tankar

  1. Vet vad man gör.

  2. Vet varför man gör det.

  3. Vet hur det påverkar hästen.
Om man tänker såhär när man håller på med hästar så tycker jag att man klarar av mycket på egen hand som t.ex. inridning osv.
Med att veta hur det påverkar hästen menar jag självklart inte att "om jag slår hästen så får den ont" utan det jag menar är man ska ha det här tänket med sig hela tiden oavsett vad man gör. Om det handlar om ett tygeltag, utrustning, hovarna, foder, ja vad som helst, så länge man vet så tror jag man klarar av mycket själv. Och om man inte vet så tar man reda på det man inte visste.
 
Förstår ni? :)
 
 
       Bildexempel!
  1. Vad jag gör - sätter mig tyngre, lutar mig bakåt, höjer handen och driver lite med skänklarna om det behövs.
  2. Varför jag gör så - för att Liesma ska backa, hon var väldigt grön med sånna här backningar där hon inte blev dragen i munnen och jag behövde vara övertydlig.
  3. Hur det påverkade hästen - lösgör hästens bakdel, kommer under sig med rumpan.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0