Tankar om hagen

 
Hagen ska ju utökas när snön smält, kommer bli så sjuuukt stort! Men jag tycker att hagen i nuläget är i minsta laget och då är den många många gånger större än "vanliga" hagar eller hur jag ska förklara, jag tror ni fattar. Jag tycker att om hagen blir lera så är den för liten, självklart blir det lerigt vid matplatser, vattenkar, vid in/utsläpp, runt lösdrifter, i passager och gångar om man inte grusar ordentligt. Jag menar inte att hela hagen måste vara fri från lera utan det jag menar är att om hela hagen är lera så som dom ofta är i t.ex. inackorderingsstall så tycker jag att dom är för små. Men alla har inte möjligheter till stora hagar och då får man göra det bästa av situationen!
 
Nu kan det ta 20 minuter att hämta en häst i hagen utan att den är svårfångad och när hagen blir större så kommer den vara ungefär dubbelt så stor som nu, härligt tycker jag! Sen ska det grusas på vissa ställen så som vid vattnet och lösdriften och antagligen på några ställen där dom går mycket och risken är större att det blir upptrampat OCH för att dom då får lite "gratis" grusträning till hovarna! :D
 
Kommer bara kännas så tomt att ha en så stor hage när Denver åker och jag bara har 2 puttar kvar. Får se mig om efter passande fyrbentingar att utöka flocken med hehe...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0