Klara tipsar:

Ni som rider med hackamore vet att det är lika eländigt som med bett på vintern, för även om hackamorets skänklar inte ligger i hästens munn så ligger det ju emot hästens kinder och eftersom dom är gjorda av metall så leder dom kyla = väldigt kallt för hästen.
 
Nu är det här tipset lite sent ute men bättre sent än aldrig och jag använder mig av det året runt.
 
Tipset: Klipp ut två cirklar ur ett fårskinn/fluffigt tyg/teddy och limma fast på insidorna av hackamorets skänklar (jag har tejpat med silvertejp så jag enkelt kan byta "tussar" när dom blivit slitna). På så sätt ligger dom aldrig emot hästens kinder, hästen slipper frysa och du slipper värma skänklarna!
 
 
/ Klara


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0