Dagens hästar: 130308

Eftersom det bestämde sig för att bli minusgrader igen så är vägarna snorhala på många ställen och därför hoppar jag över ridningen (känns inte så fantasifullt att skritta i skogen varje dag) och snön på gärdet var stenhård så jag ville inte arbeta med dom på marken heller. Blev att verka Nasse och Liesma istället. Nasse vill vara med och undersöka vad jag håller på med, eller så vill hon busa och försöker naffsa mig i benet. Men hon har blivit så otroligt duktig på bara någon månad.
Förut kunde hon knappt hålla balansen på 3 ben, nu står hon som ett ljus och väntar snällt tills jag släpper ner benet. Duktig ponni! Eftersom hennes hovar var väldigt utflutna osv tills jag började verka henne så har hon mycket valkar som försöker hålla ihop och stärka hoven, men som allt eftersom börjar gå bort. Efter varje verkning när jag leder ut henne från stallet ser det ut som att hon tänker "Oj, såhär kändes det inte förut" och så trippar hon glatt vidare efter att ha känt sig för på underlaget. Och det känns positivt att se att det går åt rätt håll :D
 
Liesma blev otålig och tyckte att jag var jättejobbig som skulle pilla med hennes ben, hennes överskottsenergi kommer fram i dom mest olämpliga lägena. Men efter en stund var även hon trimmad och hon fick än en gång prova sina nya boots. Dom passar även om dom ser ut som två... gigantiska hinkar.. på hovarna hehe.
Denvers tur blir det imorgon! :)
 
För övrigt så vill jag att det ska bli varmt nu så att snön smälter bort, och det fort!
 
 
/ Klara


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0