Dagens busar

Tycker synd om alla hästar som tvingas stå inne idag eftersom det är kallt/snöar/blåser "för att dom inte ska frysa blablabla". Själv tog jag på alla kläder jag äger kändes det som och så gick jag ut till mina täckesfria pälsbollar. Liesma försökte få igång dom andra att leka (som vanligt) men ingen nappade så jag fick bli lekkompis istället.
 
 
 
 
För er som inte testat: det är jobbigt att springa med tjocka, tunga kläder i högsnö! Som tur är så bockar och flyger Liesma väldigt mycket så det sinkar henne lite och då hinner jag med någorlunda bra (jag springer på ett rakt spår, Liesma springer i en båge hehe). När vi lekt färdigt kände jag att jag inte hade behövt hälften av kläderna jag packat på mig..
Jag satte mig på en stor grus/jordhög i hagen och pustade ut. Liesma och Denver grävde efter ätbara saker i jorden och Nasse stog några meter ifrån och sov.
 
Jag tycker om att bara vara med hästarna, studera dom, se hur dom beter sig mot varandra, hur dom kommunicerar och få känslan av att man för stunden tillhör flocken. När jag satt där så flyttar Liesma sig lite i taget närmare mig, för att vara diskret antar jag. När hon kommit enda fram till mig så börjar hon putta lätt med mulen, inte att hon är bufflig och ska tigga osv, utan att hon vill ha kontakt. Kliade henne en stund i ansiktet innan jag gick därifrån.
 
Jag älskar mina tre underbara tokstollar!
 
/ Klara


Kommentarer
Elinpelin

Mitten bilden? dör!
Världens bästa! <3

Svar: Jag dog flera gånger om ;) <3
Klara och Rebecca

2013-03-20 @ 15:22:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0