Veterinär för 3:e gången i år!

Jag har världens bästa veterinär (även om vi inte alltid delar samma uppfattning om hovar) som verkligen tar sig tid och kommer ut fast hon egentligen inte har tid. Förklarar och låter mig ta del i undersökningen.
 
Iallafall så har Denver fått utslag/eksem nånting som inte gav med sig utan istället spred sig (på rumpan sitter det) och därför ringde jag veterinär igår. Hon har ingen aning om vad det är, det stämmer inte in på någon hudsjukdom/eksem/utslag, och det var precis vad jag sa när jag ringde henne (har googlat en hel del inom ämnet) och hon förstod precis vad jag menade när hon kom.
 
Det blev att skicka iväg prover för ringorm så vi kan börja nånstans. Om det är ringorm så känns det både bra och dåligt - vi kan börja behandla direkt, men ändå, ringorm är inget man vill ha. Om det inte är det så kan det ta låååång tid att komma fram till nånting och proverna måste odlas (säger man så?), vilket kan ta flera veckor. 
 
Men samtidigt så verkar det som att vissa utslag (kallar vi det) har börjat läka av sig själv. Håller tummar och tår nu!!!
 
Här kommer en bild på utslagen, det ser värre ut än vad det är eftersom det är klippt runt utslagen för att man ska se bättre och kunna hålla rent. Största utslagen är ungefär 1 tumnagel stort. Man ser även på bilden att vissa har börjat läka av sig självt (dom är fjuniga).
 
 
/ Klara


Kommentarer
Camilla

Regnskållor?? eller är det redan uteslutet??

Svar: Har också den tanken men det stämmer inte 100% med det heller, vi får se vad provsvaren säger imorgon! :)
Klara och Rebecca

2013-04-03 @ 19:57:52
URL: http://camillasss.blogg.se
Camilla

Aha håller tummarna att det är nått enkelt!!

Svar: Tack, jag med!
Klara och Rebecca

2013-04-03 @ 21:20:05
URL: http://camillasss.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0