niondeapriltvåtusentrettopn

JAG SKRITTADE LIESMA PÅ RIKTIGT FÖR FÖRSTA GÅNGEN PÅ TVÅ MÅNADER!
 
Jag är så lycklig så jag vet inte vad jag ska skriva. Känns som att vi är på väg framåt igen efter en stunds stillastående i utvecklingen. Hon kändes iallafall helt bra i hela kroppen, inte stel eller öm nånstans. Bara väldigt, väldigt mycket rundare sen sist. Skrittade barbacka till motorvägen och så fick hon gå lös tillbaka. 
 
Hon kändes kolugn samtidigt som hon skulle kunna explodera vilken sekund som helst. Men det är typiskt Liesma. Hon verkade iallafall riktigt nöjd, frustade, pysslade med munnen och öronen spikrakt framåt. För halterna behövdes bara röstkommando och hon tvärnitade innan jag hunnit reagera. 
 
När hon skulle ut i hagen igen behövde jag inte knuffa ut henne utan hon väntade lugnt tills jag öppnat och så gick hon snällt in. Ett tecken på att hon vill göra saker, hon vill vara med, hon vill jobba, inte gå och skrutta hela dagarna i hagen och det är jag väldigt glad för.
 
När jag mockade vindskyddet såg jag Liesma grimasera i ögonvrån. Hon är knas.
 
På halvdåligt humör innan men Liesma får mig alltid på bättre tankar. Hon har personlighet så det sjunger om det, så lycklig att hon vågar visa den mer och mer för varje dag. Jag fick mig iaf ett gott skratt haha..
 
/ Klara


Kommentarer
Elinpelin

Ojoj..där fick man ett otroligt skrattanfall! Sista bilden är nog det roligaste/fulaste jag har sett.

Men kul att det går framåt efter lite semester :)

Svar: Hahaha underbar! Tack, du får komma ut och fota snart hörru! :)
Klara och Rebecca

2013-04-09 @ 21:29:22
URL: http://elinnpersson.devote.se
Shireelin

Haha det är så härligt med hästar med mycket personlighet och som vågar visa den också! ^^

Svar: Haha ja, Liesma är störtskön! Man ser verkligen att hon lever och inte är något känslolöst djur som saknar hjärna som vissa verkar tro..
Klara och Rebecca

2013-04-09 @ 21:53:43
URL: http://shireelin.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0