Dag 9 - Det här shoppar jag i hästväg

Dag 1 - Presentera dig och din häst
Dag 2 - Min första häst
Dag 3 - Min största rädsla inom ridsporten
Dag 4 - Hur började mitt hästintresse 
Dag 5 - Det här finns i min ryktlåda
Dag 6 - Det här äter min häst varje dag
Dag 7
 - Min favoritgrej i stallet
Dag 8 - Min hästs vardagsoutfit
Dag 9 - Det här shoppar jag i hästväg
Dag 10 - Min favoritplats i stallet
Dag 11 - Såhär ser det ut bland mina hästgrejer
Dag 12 - Mitt bästa hästminne
Dag 13 - Mina drömmar
Dag 14 - En bild på stallet
Dag 15 - Det här saknar jag
Dag 16 - En nytagen bild och 5 punkter som beskriver din häst
Dag 17 - Varför får ridning dig att må bra
Dag 18 - Något du och din häst är stolt över som ni har gjort!
 
 
Jag är en fattig gymnasieelev med 3 hästar och har fortfarande Nasse på avbetalning, det finns inga pengar över att "shoppa" saker för då. Mina pengar går åt det som verkligen behövs, jag köper inte ett nytt schabrak en gång i månaden liksom. Mamma och jag hjälps åt att betala hästarna och jag brukar stå för mineraler, proteinpellets och sånt. Mamma står för dom dyrare sakerna och det är väl tur det!
 
Men jag tror inte att jag hade spenderat så mycket mer på hästsaker om jag hade haft mer pengar, jag har det jag behöver och jag har inget behov av att ha dem nyaste sakerna eller matcha hästens utrustning varenda ridtur. Om jag hade haft mer pengar så skulle dom läggas på kiropraktor/massör åt Liesma oftare än nu, möjligtvis träningar - men jag har fortfarande inte hittat någon tränare som tänker någorlunda likt mig för att det ska fungera, jag vill inte lägga ner massa pengar på en tränare som jag i slutändan inte kommer överens med och bara är sur och irriterad på, som sist.
 
Hade kanske åkt iväg på fler clinics och kurser än vad jag gör nu, men jag har så svårt att vara ifrån hästarna. Får ångest och vill hem efter bara nån timme..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0