Dag 7 - Min favoritgrej i stallet

Dag 1 - Presentera dig och din häst
Dag 2 - Min första häst
Dag 3 - Min största rädsla inom ridsporten
Dag 4 - Hur började mitt häst intresse 
Dag 5 - Det här finns i min ryktlåda
Dag 6 - Det här äter min häst varje dag
Dag 7
 - Min favoritgrej i stallet
Dag 8 - Min hästs vardagsoutfit
Dag 9 - Det här shoppar jag i hästväg
Dag 10 - Min favoritplats i stallet
Dag 11 - Såhär ser det ut bland mina hästgrejer
Dag 12 - Mitt bästa hästminne
Dag 13 - Mina drömmar
Dag 14 - En bild på stallet
Dag 15 - Det här saknar jag
Dag 16 - En nytagen bild och 5 punkter som beskriver din häst
Dag 17 - Varför får ridning dig att må bra
Dag 18 - Något du och din häst är stolt över som ni har gjort!
 
Den här är svår, men det får bli Liesmas boots. Utan dom hade övergången till barfota blivit smärtsam och Liesma skulle inte kunna ridits på grövre underlag än gräs i början. Idag har hennes hovar blivit mycket bättre och tål mer, hon kan ridas i alla gångarter på "snälla" grusvägar men när underlaget blir grövre så får hon boots på framhovarna. 
 
Utan boots så hade Liesmas barfotahovar hållt tillbaka oss väldigt mycket eftersom det är en lång process att gå från skodda hovar till väl fungerande barfotahovar. Liesmas hovar var dessutom inte i bästa skick när hon var skodd, vilket självklart fortfarande påverkar henne.
 
Tack vare bootsen kan hon gå barfota hela dygnet och rehabilitera hovarna från järnskorna, bootsen åker bara på när hon behöver det där extra skyddet på tassarna.
 
 
 
Heja bootsen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0