Bilder från Flyinge!

Vi var ju då i Flyinge i lördags för att se Monty Roberts. Jag har inte läst eller sett nånting knappt om honom tidigare så jag var väldigt nyfiken på hans metoder och tankesätt (jag vet ju om en hel del om hans join-up, men inte mer än så).
 
Tänkte skriva ett annat inlägg om vad jag tyckte om själva Flyinge, stall osv.
 
  • Jag blev iallafall positivt överraskad, den 78årige mannen hade en så vänlig inställning till hästarna. Och en sak som han sa fastnade lite extra hos mig "Om jag skulle vara tvungen att lära ut traditionell hästhantering så skulle jag inte vilja lära ut överhuvudtaget" (fast på engelska då såklart).
  • Han sa även att Skandinavien är framgångrikast på att inte använda våld. Vi har regler för hur många gånger man får använda spöt osv på tävling.
Kameran ville inte vara med när den inte fick använda blixt, så större delen av bilderna är suddiga tyvärr..
 
 
Fett cool kub som allt eftersom förvandlades till en docka. Video kommer upp så småningom!
"Jag har inte levt såhär länge genom att chansa och ta risker."
 
Det här var helt klart värt alla pengar, resande, tågbyten och förseningar! Längtar tills jag åker på clinic igen..
 
/ Klara 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0