Uppdatering..

Nasse kan nu pussas på kommando, vi behöver bara finslipa lite (hon har liiite svårt att koncentrera sig ibland men hon är ju fortfarande liten så det tycker jag är helt okej). I början tyckte hon faktiskt att det var lite läskigt, hon är ju väldigt misstänksam mot människor och jag skulle vilja påstå att hon inte litar på någon förutom mig, eftersom jag pysslar med henne varje dag.
Men iallafall, efter ett tag kunde hon inte stå emot morötterna och pussades hej vilt, nä men typ. Den ponnyn gör allt för godis. Är så stolt över min lilla gris!
 
 
Hon har även varit duktig och dragit pulka alldeles på egen hand efter några dagars vänjning med pulkan bredvid. Hon har en sån positiv inställning och är inte rädd för något som hästar "brukar vara rädda för". Jag måste säga att jag blivit så fäst vid denna lilla individ och jag blir så glad av att se att hon utvecklas från att vara den skygga som inte gick att komma i närheten av till att bli den som tar för sig, hälsar när hon ser mig och faktiskt vara lite kaxig ibland. Allt bevisar att hon känner sig trygg och mår bra i mitt sällskap och det finns inget bättre än känslan av samhörighet med en häst (oavsett storlek haha).
 
 
Tanken är att vi ska fortsätta med trickträningen och vi har även påbörjat tömkörningen även om jag hade tänkt lägga den åt sidan. Har ni tips på trick? Kommentera!
 
Bilderna är tagna av Elin Persson.


Kommentarer
IDAAA

HAHA!! Vad söt Nasse är, kanske följer med upp i helgen!:)

Svar: Tycker jag allt att du ska göra :) Du måste motionera tidningen Ida.. hahaha
Klara och Rebecca

2013-03-04 @ 20:02:35
URL: http://maastermiind.blogspot.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0