You are beautiful to me

Hästarna kommer igång mer och mer, tack vare hjälp från grannen så hinner alla bli motionerade dagligen med vilodag/ar. Det känns lite löjligt men jag blir så glad när alla hästarna hinns med varje dag så att ingen behöver bli utan uppmärksamhet. Igår började jag björk-kuren, Nasse hatar det och måste mutas om hon ska äta det till skillnad från Denver och Liesma som vräker i sig. Jag hoppas att det kommer ge resultat men jag vet att det säkerligen beror på fler saker och att det kommer ta tid innan dom är helt återställda. Men det ska iallafall bli intressant!
 
Idag har endast Liesma motionerats, tanken var att vi skulle klättra på crossbanan för första gången för i år, men vi ändrade oss. När vi skrittat några minuter så kom vi dit hagen går längs med vägen. Alla 3 gnäggade som galningar, vilket förvånade mig lite eftersom det bara brukar vara den av L eller D som blir kvar i hagen. Men idag vrålade alla. Det kändes som att sitta på en ål när hon drog sig åt sidorna och hon kändes väldigt mycket "bakåt". Liesma förklarade snabbt att det fanns två alternativ - antingen så travar vi eller så vänder vi. Jag skulle kunnat kräva att få min vilja igenom med ett tredje alternativ - att skritta framåt, men istället så svarade jag - då travar vi.
 
Varför skulle jag sätta mig i en konflikt med henne när jag kan göra ett enkelt val? Båda blir nöjda och Liesma känner att hon får vara med och bestämma. Vi har våran balans att upprätthålla, det finns ingen balans om jag går in och bestämmer allt. Vi travade en bit innan vi saktade av, hon fortsatte tänka bakåt en stund men accepterade när jag tyckte framåt.
 
Det tog bara någon minut tills hon släppte bakåt-tankarna och blev som vanligt. Hon skrittar på med luftigare steg än tidigare i igångsättningen. Jag tror att det kan vara så att hon faktiskt blivit lite lättare redan, hon känns och ser iaf mindre "svullen" ut, sen blir hon ju rörligare ju mer hon rids, hon har ju varit lite stel under vintern.
 
Såg hjortar och stretchade axlar, nacke och överkropp under avskrittningen. That's nice! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0