Sjusovare

 
Det här möttes jag av när jag kom ut imorse för att ta in Liesma, eftersom jag inte har hjärta att tvinga upp nån av dom så tog jag kort tills hon självmant reste på sig när tuppluren var över. Är glad över att jag får komma in i flocken fast dom befinner sig i ett sånt sårbart läge, relationen oss emellan har blivit mycket bättre det senaste året. Jag vet inte om jag inbillar mig men ofta när jag kommer ut i hagen så känns det som att hästarna slappnar av, som idag så rulla Denver och Nasse över på sidan så fort jag hade kommit tillräckligt nära för att vara deras vakt. Liesma sänkte huvet och vilade mulen mot marken. Men som sagt, jag kanske inbillar mig.
 
Pälsbollarna har glömt bort att en ska stå och vakta medans resten sover, but no, this is the new horsie style
 
Det här skrattade jag åt i flera minuter.. (hon sov så en bra stund)
 
Liesmas läppar...
Redo för en tur!
 
Hade lite bråttom eftersom jag väntat på att Liesma skulle stiga upp och jag skulle iväg till skolan efteråt, så det blev en barbacka tur i skogen. Känns så väl hur känslig hon är för vikthjälperna när jag rider barbacka. Måste bli mer barbackaridning framöver, nu är hon ju inte lika mycket "tickande bomb" så om vi håller oss ifrån för mycket galopparbete så ska vi nog överleva.
 
Finns inte så mycket intressant att skriva om från dagens ridtur, det enda som vi ska börja träna på igen är att leda på marken. Liesma har alltid, från första dagen hon kom till oss (antagligen innan också), varit "svårledd". Det kunde ta 45 minuter att få in henne från dom där små plutthagarna hon stod i då, hon stod som fastfrusen. Det har blivit jättemycket bättre men ibland så faller hon tillbaka och nu tror jag det beror på att vi inte jobbar nånting löst utan paddock. Ska tjata lite på familjen så får vi se om det går att starta bygget nån gång, det behövs.


Kommentarer
Camilla

Jag förstår att du skrattade åt den lilla såå snygg stil haha supersöt!!

Svar: Haha ja, underbar stil!
Klara Forsström

2013-05-30 @ 22:35:27
URL: http://camillasss.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0