i'm happy

Igår blev alla hästarna motionerade, fick lite hjälp från grannen som jag är väldigt tacksam för! Liesma betedde sig oroligt i stallet så jag bestämde att vi skulle hoppa över ridningen och gå en skogspromenad istället. Efter promenaden tog jag fram träskivan och presentera den för henne. Om hon tyckte pressenningen va läskig så va den typ ingenting jämfört med det här. Efter en stunds övningar så avslutade vi när hon vågade ta sig intill den och undersöka den med mulen. 
 
Denver blev riden och Nasse fick promenera. Alla tre såg supernöjda ut under/efter sina pass, speciellt Denver som gick med spetsade öron hela vägen!
 
Idag fick Liesma ridas upp till crossbanan vilket hon verkade väldigt glad över. När vi hade skrittat igång så ville hon trava så vi jobbade lite i lugna intervaller för att inte gå för fort fram. Känns i magen såhär efteråt att jag tagit det väldigt lugnt under vinterhalvåret.. Framme vid crossbanan vek vi av på en endurostig och traskade runt den innan vi vände hemåt igen. Hon kändes riktigt fin och mjuk i kroppen idag, men fortfarande är hon ju för tung och det blir jobbigt att bära upp både sig själv och mig, men när magen är borta så tror jag inte att det kommer vara några problem. Älskade underbara häst!
 
Juste, jag försöker bryta en betingning hos Liesma. För några dagar sen så borstade jag henne med Magic Brush borsten och efter det kunde vi inte röra varandra utan att få stötar, vilket Liesma tyckte va jätteobehagligt (jag med..). Så nu tror min stackars pälsboll att hon ska få en stöt varje gång jag rör henne/borstar. Känns inte bra att se henne jättespänd när hon i vanliga fall njuter av att bli ompysslad.. 
 
Nasse och Denver fick stå idag eftersom huvudvärken kom krypande, hoppas att jag hinner med dom imorgon!
 
Bästa vänner


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0