Hemska skodda hovar!

Var hos en kompis i veckan och hälsade på en häst hon har på prov för eventuellt senare köp, VILKA HOVAR!
Jag frågade efter en hovkrats nästan på en gång och började studera hovarna, mycket intressant men usch så dom såg ut. Den här hästen är 6 år gammal och hovarna ser redan ut såhär: Sprickor, helt platt sula fram, utflutna som tallrikar och röta mm.
 
 
Min kompis hade föreslagit att ta av skorna även om hon inte är någon barfotafantast, men hon har sett utvecklingen av Liesmas hovar och ville väl ge det ett försök. Men barfota är tydligen inget alternativ enligt "dem andra" och det gör faktiskt ont i mig, för dom där hovarna skulle kunna bli så otroligt fina, jag ser möjligheterna även om dom är hemska nu.
 
Istället ska den här hästen in till klinik och få specialskor och plastas eller nått liknande. Men problemet är ju fortfarande kvar, sprickan kommer inte hålla ihop när vanliga skor slås på igen, det är inte ens säkert att sprickan håller ihop med allt det där specialgrejerna. Men än en gång gör människan något åt problemet, men inte orsaken. Jag hoppas iallafall att det löser sig, skodd eller oskodd.
 
 
Massa död vävnad, lossnade bara man drog lätt med hovkratsen:


Kommentarer
Ida

Oj dom där hovarna såg inte roliga ut :(

Svar: Verkligen inte, får hoppas att dom blir bättre :/
Klara och Rebecca

2013-05-11 @ 18:28:41
URL: http://Gartunarider.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0