från valborgsmässoafton

Finns det nått bättre än att tillbringa dagarna i stallet?
 
Satte mig på en sten i hagen för att studera hästarna. Liesma som tydligt visat att hon inte ville ha så mycket med mig att göra sen dom släpptes i nya delen av hagen, kom nyfiket emot mig på en gång. Hon kände nog på sig att jag inte var där för att ta med någon in, jag bara var där, var en del av flocken. Hon hälsade intresserat och till hennes lycka hade jag några godisar i fickan som hon fick smaska i sig.
 
Hon vände upp rumpan för att bli kliad en stund, sen ställde hon sig så att jag hamnade under hennes hals (min sten var väldigt låg). Där tyckte hon att hon stog bra, hon kliade mig i ansiktet och huvudet. Något som hon aldrig brukar göra, sen bet hon tag i min luva och försökte visa med frambenen att vi skulle leka. Slö som jag var så orkade jag inte, så hon fortsatte pilla med min jacka och med mitt hår.
 
 
Så fort någon av dem andra hästarna kom för nära motade hon iväg dom på en gång. Hon har börjat acceptera att jag tar in dom andra hästarna och kliar på dom i hagen men jag är fortfarande hennes människa, bara hennes och det visar hon tydligt. Efter en stund somna hon där hon stog med halsen i en skyddande båge över mig. När nånting rörde sig i skogen så vaknade hon till, när hon förstått att det inte var något farligt så la hon sig bredvid mig och börja snarka med mig liggandes i gräset bredvid. 
 
Denver la sig också några meter ifrån oss, han drömde nog nånting för han såg så orolig ut och plötsligt for han upp med huvudet och gnägga förvirrat. Liesma vände sig om och kolla på honom som han vore dum i huvet sen reste hon sig upp. Nasse gick hela tiden och beta runt omkring oss, några gånger försökte hon nosapå Denver men han strök öronen bakåt och visade att han ville vara ifred.
 
Ser ni förresten att hans märken på rumpan är borta? Nu har han bara dammfläckar kvar ;)
 
 
Jag satt/låg ute i hagen i en och en halv timme. Jag skulle kunnat lega där hela dagen om det inte vore för att jag hade skola efter lunchen..


Kommentarer
Elinpelin

Asså åhhh bildernaaa, dör så mysigt.
DE NJUTER VERKLIGEN! :d

Svar: Jaaa mina puttisar <3
Klara och Rebecca

2013-05-05 @ 16:20:08
URL: http://elinnpersson.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0