Det är dags att säga hejdå

Nu är det bestämt, lördag eftermiddag rullar transporten.. imorgon kommer kusin & Becca för att säga hejdå, den lilla surfarbrorn har satt spår hos många trots allt.
 
Jag vet fortfarande inte vad som är bäst så snälla, om ni har någon åsikt/förslag dela gärna med er:
Liesma står och väntar på Denver och gnäggar, nej vrålar som en idiot efter honom när han inte är i hagen och tvärtom. Det spelar ingen roll om jag har Denver inne i flera timmar om jag t.ex. har ridit och sen verkar efteråt eller nått, hon står kvar där och gnäggar 24/7 tills han kommer tillbaka, även om det är i flera timmar. Jag tror ni förstår varför jag är så orolig över hennes reaktion när hon inser att han inte kommer tillbaka.
 
Iallfall, min fråga är: hur tycker ni att jag ska göra? Jag funderar på att ta med både Nasse och Liesma ut på en promenad när Denver lastas för att sedan släppa in dom i hagen igen och då inser hon att han inte är där. Självklart kommer hon gå och leta, men det känns som att det kommer bli mildare än om Denver tas ut från hagen och hon står där, ja vem vet hur länge och bara väntar på att han kommer tillbaka. Han har ju alltid kommit tillbaka förut så varför skulle han inte göra det den här gången liksom?
 
Jag är verkligen jätterädd för hur hon ska reagera, hon kommer förstå vad som händer, hon är absolut inte dum. Hon kommer med all säkerhet bli nere iallafall några dagar, därför vill jag minska "lidandet" så mycket som det går. Jag känner mig hemsk, det här är som att sära på sitt barn och dens bästis, lägg till att barnet varit mobbat förut. Jag tror inte att alla förstår, många tänker nog att det bara är en häst, att hon kommer över det. Men en häst är så mycket mer än en häst, och Liesma är min bästa vän, det gör det här väldigt svårt. 
 
Så vad tycker ni att jag ska göra? Har ni några andra förslag? Allt mottages med största möjliga tacksamhet.
 
 


Kommentarer
ShireElin

Jag har ingen aning om hur man ska göra, men din ide låter bra.

Svar: Jag vet inte heller, men jag tror jag ska gå iväg med dom, det känns iallafall bäst
Klara Forsström

2013-05-29 @ 20:33:34
URL: http://shireelin.wordpress.com
Becka

Hej!
Jag tror att det kan vara skönt att Leisma och Nasse får gå iväg och komma tillbaka när han är borta. Jag skulle ha kunnat varit med och lastat eller något på lördag, känner att jag bara kommer vara ett stressmoment, det kommer göra så ont i mitt hjärta att jag börjar gråta när min fina pärlan åka hem och aldrig mera komma tillbaka. Han har verkligen satt sina spår i mitt hjärta fast jag inte kunnde tro det men när beskedet kom vart det som om kniven punkterade mina lungor.
Din bästa vän!!

Svar: Beckaaaaa jag har väntat på dig!Du får jättegärna vara med på lördag och hjälpa mig med Nasse och Liesma när vi går iväg. Skulle även vara guld värt <3
Jag tror att vi alla kommer gråta, lilla plutthästen
Klara Forsström

2013-05-29 @ 20:47:25
Becka

Jag kommer inte klara av det gråter nästa jag bara tänker på det.<3<3

Becka

Svar: <3
Klara Forsström

2013-05-29 @ 20:56:52
Myggan

Har tyvärr inga tips men tycker din idé låter bra. Man känner sig väldigt hjälplös när hästen står och skriker efter sina kompisar men vad ska man göra liksom? :/

Svar: Precis, finns inte så mycket att göra åt saken :/
Klara Forsström

2013-05-29 @ 21:30:34
URL: http://nordwest.blogg.se
Natalie

jag tycker du ska gå iväg med dom två andra hästarna så länge .
eller så låter du dom stå kvar och tar bara ut ponnyn och låter henne se det så hon inte får chock :)

Svar: Jo men om hon står kvar så kommer hon antagligen stå och vänta och vänta och vänta.. :)
Klara Forsström

2013-05-30 @ 14:09:15
URL: http://www.nattstad.se/Forsbom


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0