Dag 3 - Det här är jag bra på

Dag 1 - 10 saker ni inte visste om mig + bild på mig
Dag 2 - Det här behöver jag träna mer på
Dag 3 - Det här är jag bra på
Dag 4 - En bild på favorithästen
Dag 5 - 5 saker ni inte visste om mina hästar
Dag 6 - En bild på mig från förrförra året, förra året och i år
Dag 7 - En bild + låt som gör mig glad
Dag 8 - En sjukt failad rid/hästbild
Dag 9 - 5 bloggar jag läser dagligen
Dag 10 - Ett speciellt youtube klipp
Dag 11 - Något jag önskar mig just nu
Dag 12 - Något jag är beroende av
Dag 13 - Om jag fick vara vem jag ville för en dag så skulle jag vara..
 
Jag är och har alltid varit bra på att rida hästar med mycket nerver och energi. Eftersom jag själv är väldigt lugn, avslappnad och inte stressar upp mig så lätt så smittar det väl av på hästen. Araben som jag red under väldigt många år innan Liesma trippade ungefär 99% av tiden med alla som red henne förutom med mig som hon skrittade med. Därför var ägaren väldigt glad över att jag red henne nästan varje dag, sa hon. Jag brukar få höra av andra när jag rider eller hjälper till med deras hästar att dom tycker om mig för att hästen blir lugn med mig.
 
För mig är det här en egenskap som jag värderar högre än t.ex. hur högt man klarar att hoppa. Och det har hjälpt mig mycket genom åren. Varken Liesma eller Nasse hade utvecklats till det dom är idag utan mitt lugn, jag hade inte utvecklats till det jag är idag. Rebecca brukar säga att jag är anledningen till att Liesma lugnade ner sig och kom ner på jorden, att utan mig så skulle Liesma inte kunna vara den hon är idag. Det ligger nog en hel del i det och det är ännu en anledning till att Liesma alltid kommer vara hos mig.
 
luften jag andas


Kommentarer
Elinpelin

Vet du vad du också är bra på?
Att vara en skit bra vän,syster,kusin,ridlärare,ALLTING!<3
Tack för att du fiiiiiinns!
+ du kommer alltid vara bra på att rida punkt slut.

Svar: TACK vad glad jag blir! :D <3
Klara och Rebecca

2013-05-20 @ 21:26:03
URL: http://elinnpersson.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0