130303

Uppdateringen har inte varit den bästa och jag känner att jag inte har så mycket att skriva om i dagsläget. Liesma och Denver har aktiv vila nu när det är smältningstider så där händer inte så mycket intressant. Denver åker hem inom en snar framtid och jag känner att det är det bästa för oss alla, förutom Liesma som förlorar sin bästa vän, men jag har inte tid med en tredje häst, en ponny dessutom. Så även om det gör mig så sjukt ledsen att behöva låta Denver åka så känns det som att jag gör rätt val. 
 
Alltså kommer han mest gå och skrutta, skogsridas tills han åker. Liesma ska sakta och försiktigt börja sättas igång när snön smält och det går att rida utan att se ut som Bambi på hal is. Det blir mycket repetition av grunderna i början eftersom hon "skolades om från klassisk ridning" i somras till en blandad ridstil (som jag inte riktigt kan sätta namn på) som utgår från hästen. Hon ska dessutom i lagom takt bygga upp muskler och stärka sig så att hon håller för arbete på en nivå som lämpar sig för henne och jag hoppas och ber att hon får vara fri från skador och vara frisk från och med nu!
 
Så eftersom dom stora har vila nu så kommer det nog mest handla om Nasse under en tid. Vi fortsätter med trickträningen, tömkörning och NH-grunderna. Ska försöka ta så mycket kort som möjligt som jag kan dela här på bloggen.
 
 
 
 
 
 
 
Klia-kompisar-stund i hagen, Denver tyckte att det passade bra att klia mig i ansiktet haha :)

Fotograf är Elin Persson.
/ Klara


Kommentarer
ShireElin

Skulle du vilja beskriva din ridstil? Det råkar inte vara ala speakinghorse style? :)

Svar: Självklart kan jag göra det, men det får nog bli i ett inlägg :) Det är nått åt det hållet, men jag är nog mer western även om jag är långt ifrån westernridningen också. Försöker göra det så naturligt som möjligt för hästen, "naturliga signaler" och försöka låta hästen att tänka själv. Kolla under kategorin ridning, finns iaf några inlägg om sits och vikthjälper vet jag :)
Klara och Rebecca

2013-03-04 @ 13:15:23
URL: http://shireelin.wordpress.com
Shireelin

Ja gör gärna det :) Hittade inläggen och jag blir än en gång förvånad över hur lika vi tänker, självklart är det inte identiskt men väldigt likt det jag själv förespråkar! Även om jag inte har så mycket med western att göra(det närmsta jag har kommit western är en bok xD) så är det slående likt mina egna tankar! Kul att ha hittat hit! :)

Svar: Åh va kul! :D Vi tänker nog lite olika pga hur våra hästar är och att vi utgår från dom skulle jag tro. Jag tycker också att det är jättekul att du hittat hit! :)
Klara och Rebecca

2013-03-04 @ 22:17:48
URL: http://shireelin.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0