130306

När lösdriften var mockad och vattnet påfyllt i hagen så tog jag med Liesma in, som så snällt stog och vänta på mig vid ingången. Hade tänkt skritta en sväng eftersom vägarna är bara på dom flesta ställena nu men jag fick snabbt planera om.
 
Liesma var helt klart missnöjd med nånting och hon kändes faktiskt som för ett år sen, eller två. Hetsig, orolig på blicken och ville inte "släppa in mig för tätt inpå", och så har jag inte sett henne bete sig det senaste året.
Det gav mig en tankeställare, även om hon är lugn som en filbunke 98 gånger av 100 nu så ligger fortfarande den där exploderande personligheten och pyr någonstans under ytan. Jag tänker inte lika mycket på att hon fortfarande är den hästen som slår om på en tiondelssekund, från att vara kolugn till att stå rakt upp på bakbenen. Hon har kommit ner på jorden det senaste året och är en helt annan häst jämfört med då, men jag måste komma ihåg att även om hon inte visar den hetsiga sidan så finns den fortfarande kvar.
 
Eftersom hon hade en dålig dag så tog vi en promenad istället för att hon skulle lugna ner sig och slappna av. Promenaden varade i ungefär 40 minuter och vi gick igenom grunderna lite så som att hon ska stanna när jag stannar, backa när jag backar, trava när jag springer osv. Så fort hon fick tänka lite så kom hennes lugna jag fram igen. Och eftersom hon har överskottsenergi låtsades hon va rädd för lite grejer längs med vägen så hon studsa och hade sig bakom mig, knashästen :)
 
Nasse och Denver fick stå idag, jag va fram och kliade lite på Nasse i hagen. Denver åt och visade på en gång att han helst ville va ifred och det respekterar jag. Dom är inga gosedjur som finns där för att gosa med bara för att jag vill.
 
 
ISFRI MARK!
/ Klara


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0