motionering av gris

Tömkörde Nasse i ungefär 30 minuter idag, hon gör framsteg! Gas och broms funkar som sagt klockrent och ibland undrar jag om hon verkligen är shettis, hon stämmer liksom inte överens med "den typiska shetlandsponnyn" som många av oss stött på. Luriga jäklar som tar varje chans att sticka ner i ett dike för att få tag på en maskros eller liknande med en unge släpandes efter, men sån är inte Nasse. Liesma är mer shettis än henne. Iallafall så funkar styrningen bättre och bättre, förutom när hon hetsar upp sig för då blir allt pannkaka och hon vänder upp framför mig. 
 
Liesma och Denver fick stå idag, jag har massa skolarbete som jag måste prioritera före hästarna, surt. Skolan är inte min grej.. Aja, hoppas ni får en fortsatt bra dag, byeeeee
 
 
Nästa gång provar vi med tömkörningsgjorden, tror inte det blir så stor skillnad då jag nästan enbart styr henne med spöt.


Kommentarer
Elinpelin

Det där är inte samma häst som jag såg i vintras, JÄVLAR VAD SNYGG HON HAR BLIVIT!! Stilig brud eller vad?! :d
Jag vill prova tömköra henne nångång :)<3

Svar: Hihi jo fast nu börjar hon tjocka på sig igen när jag inte hållt igång henne ordentligt.. Det är bara att du kommer ut så får du prova, sen kan du ju köra henne när jag rider :D <3
Klara och Rebecca

2013-05-22 @ 19:55:49
URL: http://elinnpersson.devote.se
Elinpelin

Äsch...Nasse är känd för att vara liten och mullig;)
Ja skulle vara super kul och köra henne när du rider :D<3

Svar: Hon kommer rejsa om Liesma, jag lovar ;)
Klara och Rebecca

2013-05-22 @ 21:22:31
URL: http://elinnpersson.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0