Nasse

Som ni vet har Nasse utvecklats väldigt mycket den senaste tiden och vågar ta plats. Just nu längtar jag sååå mycket tills paddocken är klar och jag kan släppa henne lös och vi kan leka ostört från dom två stora läskiga sakerna, för att se hur hon reagerar, beter sig och för att bygga upp en ännu bättre relation.
Jag ser på henne att hon vill vara med, men jag förstår att hon blir rädd när Liesma och Denver kommer farande. När det bara är hon och jag så är det en helt annan liten häst, hon älskar att galoppera på lång lina när vi är ute på promenader och hon lägger av några bocksprång. Jag vet att det skulle vara bra för henne med en shettiskompis, men jag kan inte ha hur många hästar som helst..
 
Första gången "tunnan" blev longerad i somras. Fotograf: Elin Persson.
 
Och jag som vägrade köra in henne, har nu tänkt om helt. Bara den här förbannade isen kan smälta nån gång så påbörjar vi tömkörning/bantning av minihästen på riktigt! Men juste... jag saknar ju sele, vagn och pengar hehe.
 
/ Klara


Kommentarer
Elinpelin

Lilla tjockisen börjar få stil :d

Svar: Ja verkligen haha!
Klara och Rebecca

2013-03-23 @ 22:32:33
URL: http://elinnpersson.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0