Sevärd video!

 
 
...dags att tänka om? 
 
/Klara och Rebecca


Kommentarer
Mari

Denna film och fler liknande denna har jag tittat på många ggr, och varje gång gråter jag nästan,,, därför står mitt beslut fast bettlöst tills min häst litar på mej och känner sej trygg så att vi sedan kanske rider med bett och endast behöver ändra ett FINGERS position möjligtvis. Men föredrar att min häst lyssnar till mitt kroppsspråk och jag till min hästs naturligtvis. Vi har ett meningsfyllt utbyte av varandra. ....och det kräver naturligtvis en massa markarbete, som många glömmer bort, el kanske tanken på VAD ÄR MARKARBETE. Jag tränar just nu och har gjort ett tag en tjej med ett sto, igår jobbade vi från hästryggen och lärde henne ge eftergift i REPGRIMMA , efter tre upprepningar förstod hon helt och ryttaren behövde bara nudda tygeln så gav hon en mkt fin eftergift. Naturligtvis ligger de en massa markarbete före det. Men det ser man hur" enkelt" det är om man arbetar hästen från marken först och inte tar genvägar. Hästen fortsatte lektionen med att i skritt bjuda eftergift och sedan från skritt till ryggning med eftergift. FANTASTISKA VÅRA HÄSTAR ÄR!,,,

Svar: Kloka ord! Våra hästar är verkligen fantastiska, vi behöver lära oss att lyssna mer på dom /Klara
Klara och Rebecca

2013-03-06 @ 18:57:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0