Vilse i sadeldjungeln

Att hitta en bra sadel är svårt, speciellt till en sned häst. Nu har jag iallafall hittat en som jag tror, hoppas och ber att både jag och Liesma kommer trivas i. Ska bara sälja westernsadeln först så jag får råd med en ny! :)
Barefoot Cheyenne Dry-Tex
En Barefoot Cheyenne!
 
"Anatomiskt utformat panelsystem som skyddar ryggraden. Bakvalvet skålat och i gummi för att förhindra att det trycker på hästens rygg. Sadelbas med utbytbart framvalv. Sadeln levereras med medium framvalv. Utbytbart framvalv i storlekar:narrow, medium, wide och XXL använd mätmallen nedan.

Utbytbart säte, kan bytas till fårskinn på vintern. Sadeln levereras med 6 D-ringar för t ex sadelväskor eller brösta. Vikt: ca 4 kg
För att sadeln skall fungera optimalt vad gäller tryckfördelning, stötupptagning och ryggfrigång och för inpassning av sadeln måste en Barefoot el Grandeur padd användas."
http://webshop.stallrustorp.se/sv/sadlar-1/sadlar/barefoot-cheyenne-dry-tex.html


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0