Tankeöverföring

För vissa är det självklart, för andra känns det väldigt flummigt. Alla har sin åsikt. Jag har min.
 
"Vad är en tanke? 
Är det något som bara finns inne i ens huvud, eller kan två huvuden utbyta tankar? Jag har märkt att när man är tillsammans med någon som man känner och tycker om, så tänker man ofta på samma sak samtidigt. 
Tänker jag på min hund, så kan den lyfta huvudet och lyssna.
 
Man har aldrig kunnat mäta en tanke. Den sovjetiske forskaren Leonid Vassiliev gjorde experiment som visade att tankar kunde överföras mellan två personer genom väggarna på en blykammare och på ett avstånd av 1700km. 

Tankar är alltså inte vågor, strålning eller energi utan något som vi vet vad det är. Än så länge får vi bara acceptera det. En sak har jag lärt mig.
Om vi vet vad vi skall fråga hästarna, så svarar dom, på ett eller annat sätt." - Sven Lindblom
 
Visst har ni varit med om något av det som beskrivs ovan? Jag har det mååååånga gånger. 
 
Ett hästexempel: Jag och Liesma kom i full galopp på en raksträcka (kan ha varit första gången hon kunde sträcka ut ordentligt efter en hälta så hon var riktigt på). Framför oss låg en igenvuxen kulle med ett rasat hus på. Vägen går därför i en skarp kurva runt kullen och det är väldigt dålig sikt.
 
Risken för att hinna uppfatta ett möte skulle vara minimal om vi inte gick ner till skritt. Jag föreslog Liesma att sakta av, ingen reaktion, bad istället om en avsaktning men fick fortfarande ingen reaktion. Precis när jag skulle säga åt henne att sakta av så fick jag en känsla/röst i huvudet, jag vet inte hur jag ska förklara, men det där sa åt mig "släpp tyglarna och låt mig/Liesma sköta det här". 
 
Så det var vad jag gjorde och Liesma galopperade över kullen istället för att ta den dåliga kurvan runt och när vi kommit upp på kullen började hon lugnt sakta av med högljudda frustanden. Jag vet inte vad som egentligen hände dom få sekundrarna, men nånting hände iallafall.
 
Jag bryr mig inte om andra inte tror på att det går att kommunicera med tankeöverföring. Jag är säker på att det går, jag själv har inte varit med om något "wow-moment" men jag känner folk som har och jag väntar med spänning på att den dagen ska komma för mig med.
 
Bildkälla: http://3.bp.blogspot.com/-RLsEpd95ZB8/TcmPE4S13EI/AAAAAAAAAEI/En-nVzAV3qQ/s1600/horse+whisper.jpg
/ Klara


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0