Honza Bláha

Jag vet egentligen inte så mycket om Honza, jag har inte gått in på hans metoder osv. Har varit lite skriverier om att han skulle vara väldigt hård mot hästarna? Men jag är ganska säker på att man inte får en häst att samarbeta på samma sätt som han får dom att göra om man använder våld.
 
 
 
Hästarna är fria att gå sin väg när dom vill, men dom stannar kvar. Man ser på dom att dom vill utföra det han ber om. Det här är väl nånting vi alla försöker eftersträva inom hästsporten, även om vi använder olika metoder för att nå dit, jag gör iallafall det.
 
Det här är tillit och samarbete på hög nivå, så som jag tycker att relationen mellan häst och ryttare ska vara.
 
/ Klara


Kommentarer
Shireelin

Jag vet inte häller så mycket om honom, men jag har länge haft tankar på att utforska honom vidare. Men det har inte blivit av ännu, men det ska jag nog ta tag i snart!
Filmen var trevlig, men jag vill inte ha så mycket trickträning med i bilden när jag bedömer någons hanterings metoder och så såg jag lite små saker som jag inte gillade till 100 men jag har inte ännu skapat mig en tillräcklig uppfattning om honom för att säga om jag gillar honom eller ej. Men han är helt klart imponerande!

Svar: Vet heller inte så mycket om honom, men helheten tycker jag verkar bra. Sen kan man ju inte gilla allt som någon gör till 100% eftersom man tänker så otroligt olika :)
Klara och Rebecca

2013-04-08 @ 18:05:02
URL: http://shireelin.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0