Dagens Nasse

Jag mockade i EN TIMME idag, brukar ta några minuter annars att mocka lösdriften och lite runt om. Gjorde fina högar med bajs som jag ska köra bort i helgen eftersom jag inte hann idag. Nasse va med hela tiden och försökte äta upp skottkärran. Dom blev bästa vänner när Nasse kommit på att den här saken i hennes storlek gick att klia sig på. Jag va lite mer orolig för att hon skulle välta allting men skottkärran höll sig på benen!
 
Efter det tog jag in Nasse och borstade, kolla hovarna och tränade "puss" för första gången på flera veckor. Jag tror nästan att det var bra med en vila från tricktränandet för nu gjorde hon det korrekt på en gång, annars kan hon va lite seg. Hon är så underbart söt när hon sträcker upp mulen och trycker den mot mitt ansikte. Sen ser man att hon blir stolt över sig själv när hon gjort tricket. Måste ta upp trickträningen igen!
 
När hon var borstad och fin tog vi en promenad till motorvägen för att testa klättring. Det gick jättebra, men Nasse tyckte om utsikten från toppen på backen så hon ville helst inte gå ner igen.. Och idag hängde hon sig inte i grimman mer än 2-3 gånger på hemvägen, men det var ganska förståeligt med den överskottsenergi som hon har. Jättenöjd över min lilla hårtuss!
 
 
Jag måste verkligen köpa rep och göra en repgrimma som är anpassad efter Nasse, den hon har nu är på tok för stor.


Kommentarer
Amanda

Vilken söt häst!! :)

Svar: Tack! :D
Klara och Rebecca

2013-04-19 @ 21:25:10
URL: http://amandakarlssonn.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0