Dag 6 - Det här äter min häst varje dag

Dag 1 - Presentera dig och din häst
Dag 2 - Min första häst
Dag 3 - Min största rädsla inom ridsporten
Dag 4 - Hur började mitt häst intresse 
Dag 5 - Det här finns i min rykt låda
Dag 6 - Det här äter min häst varje dag
Dag 7
 - Min favorit grej i stallet
Dag 8 - Min hästs vardags outfit
Dag 9 - Det här shoppar jag i hästväg
Dag 10 - Min favoritplats i stallet
Dag 11 - Såhär ser det ut bland mina hästgrejer
Dag 12 - Mitt bästa häst minne
Dag 13 - Mina drömmar
Dag 14 - En bild på stallet
Dag 15 - Det här saknar jag
Dag 16 - En nytagen bild och 5 punkter som beskriver din häst
Dag 17 - Varför får ridning dig att må bra
Dag 18 - Något du och din häst är stolt över som ni har gjort!
 
Mina hästar har fri tillgång på hö dygnet runt eftersom hästar äter 14-18 timmar om dagen och det är inte hälsosamt att portionsutfodra om man nu inte ger så mycket så hästarna har mat kvar nästa gång du fodrar. Utöver hö får dom mineraler blandat med proteinpellets. Saltsten i hagen, en hel del olika slags träd och växter i hagen som dom knaprar i sig. Brukar stå i granklungor och äta tillsammans eller bita bort barken på aspar.
 
Här är ett längre inlägg om foder: http://dancinghorses.blogg.se/2013/january/foder.html#comment
 
Bilden är tagen av mästerfotograf Elin Persson, http://elinnpersson.devote.se/


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0